ExAd.me

15 Aralık 2013 Pazar

Motif makinası evde motif makinası yapma önerileri

Motif makinesi istiyorum ama bulamıyorum diyorsanız işte sizlere motif yapmak için pratik yöntemler

Dışarda satılan hazır kalıpları var ama bizim kalıbımız el yapımı
karton üzerine kumaş kaplı ve 3 kat ayrı ayrı birbirine monte edilmiş,her katta 12 adet iğne var.

En üst kattan başlıyoruz, karşılıklı iki iğneye ipi 3 er kere doluyoruz

daha sonra hemen yanındakine dolamaya başlıyoruz hepsini 3 er kere doluyoruz.


1 . katı bu şekilde dolayarak bitiriyoruz ve bittiği sıra 2.kata geçiyoruz ve 2. sırayıda 3 er kere dolayarak bitiriyoruz.

2. katıda bu şekilde bitirip,3. yani son kata geçiyoruz.

son katı da bitiriyoruz.ve ipliği 40-50cm bırakarak kesiyoruz,iğne ile 3 katı birden alacak şekilde tam orta göbekten dikmeye başlıyoruz.

iğneyi geçirdikten sonra her parcada düğüm atıyoruz.

İğneleri çıkartıyoruz,tersini çevirdiğimizde motifimizin bitmiş olduğunu göreceksiniz.

Dış kenarına 10 ar tane zincir çekip yaprakları birlerştiriyoruz.dilerseniz örümcek ilede birleştirebilirsiniz.

Ben aralarda küçük motif de kullandım ister benim gibi bir küçük bir büyük, isterseniz hep büyük motif yaparak yapabilirsiiniz.

Yukarıda gördüğünüz küçük motif bunuda aynı kalıbı kullanarak yapıyoruz son katına ipilk dolamıyoruz 2. kat bitince dikmeye başlıyoruz ve aynı büyük motif gibi kenarına 10 ar adet zincir çekiyoruz.ve büyük motiflerle iğne iplik ile birleştiriyoruz.

Daha değişik ve daha kolay birleştirme yöntemi bulmaya çalışıyorum,çünkü iğne ile tek tek birleştirmek biraz sıkıyor

Toplamda 45 büyük,36 adet de küçük motiften oluşuyor enimki istediğiniz kadar büyük yada küçük yapabilirsiniz.
Ben Angora ip kullandım hafif tüylü ip olunca daha kabarık duruyor.Çok akın iple zaten yapılamıyor dikmesi çok zor oluyor.

Umarım sizlerde beğenirsiniz, şimdiden kolay gelsin arkadaşlar.













motif makinası,motif makinesi,motif makinası bulamıyorum,motif makinası nerde satılır,motif makinası ile şal yapımı,motif makinası ile motif nasıl yapılır,motif yapmak,şal motifi motif makinası ile,şal örnekleri,motif makinası  ile şal örnekleri,en güzel motif mainası şalları,şal örgü,derya baykal motif makinası,motif makinası konulu yazılar,motif makinası ile şal nasıl yapılır,motif makinası ile motif nasıl yapılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder